TPZ.al është një media online e pavarur. Përpjekja jonë është të sjellim lajme, analiza dhe komente, në shërbim të interesit publik.
TPZ.al është një media online e pavarur. Përpjekja jonë është të sjellim lajme, analiza dhe komente, në shërbim të interesit publik.
Kontejnerët e transportit për në Tajlandë, të mbushura me tonelata mbetjesh të rrezikshme industriale nga Shqipëria, tani planifikohen të kthehen në Evropë, pasi grupet mjedisore dhanë alarmin se po eksportoheshin ilegalisht në Azinë Juglindore.
Një anije A.P. Moller-Maersk A/S që mban 40 kontejnerë me mbeturina do të mbërrijë nesër në Singapor dhe ngarkesa e dyshuar më pas do të dërgohet përsëri në Itali, sipas faqes së internetit të gjurmimit të ngarkesave detare të MSC Mediterranean Shipping Company SA, e cila do të transportojë ngarkesën përsëri në Evropë.
Maersk po punon me autoritetet e Singaporit dhe linjën e transportit detar për të cilin po transporton kontejnerët "për të siguruar që kontejnerët do të riatdhesohen në Shqipëri në mënyrën më të mirë të mundshme", tha zëdhënësja Summer Shi, shkruan Bloomberg.
60 kontejnerë të tjerë me mbetje të dyshuara aktualisht në bordin e Maersk Candor, i cili pritet në Singapor më vonë këtë muaj, do të kthehen gjithashtu në Evropë, tha Shi.
Zyrtarët kanë punuar për të ndaluar dërgesën që kur Basel Action Network, një organizatë jofitimprurëse me bazë në SHBA që gjurmon tregtinë toksike, javën e kaluar informoi Tajlandën se kontejnerët që ajo beson se janë të mbushura me pluhur potencialisht të dëmshëm të riciklimit të çelikut në furrë me hark elektrik kishte marrë rrugë.
MSC dhe autoritetet shqiptare nuk iu përgjigjën kërkesave për koment, ndërsa autoritetet e Singaporit thanë se nuk ishin në gjendje të komentonin ende. Maersk tha se asnjë nga kontejnerët nuk ishte deklaruar se përmban mbetje të rrezikshme, përndryshe do të kishte refuzuar t'i transportonte ato.
Bloomberg News nuk mundi të verifikonte në mënyrë të pavarur se çfarë po transportonin anijet. Kompanitë që eksportojnë dhe marrin kontejnerët nuk janë identifikuar.
Maersk Campton - i cili kishte fikur transmetimin e vendndodhjes së tij - tani po tregon vendndodhjen e tij dhe po lundron nëpër ngushticën e Malacca. Maersk tha se anija kishte ndaluar transmetimin e vendndodhjes së saj ndërsa ishte afër Cape Town në Afrikën e Jugut për shkak të shqetësimeve të sigurisë në rajon.
Tajlanda dhe vendet e tjera të Azisë Juglindore kanë parë një fluks mbeturinash nga vendet e zhvilluara, nga plastika e ndotur deri te mbetjet industriale dhe elektronike, të cilat mund të jenë të mbushura me toksina. Sipas Konventës së Bazelit të Kombeve të Bashkuara - një pakt global i nënshkruar nga shumë ekonomi të zhvilluara - vendet duhet të japin pëlqimin që mbeturinat të shkojnë në drejtimin e tyre.
Autoritetet tajlandeze janë ende duke komunikuar me zyrtarë të tjerë të huaj përgjegjës për monitorimin e dërgesës, sipas një zyrtari në Departamentin e Punëve Industriale. Tajlanda do të bllokojë dhe nuk do të lejojë që mbetjet e rrezikshme të transportohen në vend, tha ajo.
Rrjeti i Veprimit Basel, i cili më parë ka alarmuar Malajzinë për dërgesat e paligjshme të mbetjeve elektronike, bëri thirrje që dërgesat të kthehen në Shqipëri dhe të ndëshkohen tregtarët e përfshirë.
“Është thelbësore që qeveritë të përmbushin detyrat e tyre përkatëse sipas rregullave të Konventës së Bazelit”, tha drejtori ekzekutiv Jim Puckett. “Është e qartë se është shumë e lehtë për tregtarët dhe industrinë që thjesht të ngarkojnë kontejnerë me materiale që përndryshe do të kushtonin shumë, do të trajtoheshin siç duhet – qofshin mbetjet plastike, mbetjet elektronike, apo pluhurat toksikë nga mullinjtë e çelikut.”
Rrjeti i Veprimit të Baselit, së bashku me grupin mjedisor Ecological Alert dhe Recovery-Thailand, paralajmëruan shumë vende kur mësuan se më shumë se 800 ton pluhur furre me hark elektrik po transportoheshin nga anijet me kontejnerë Maersk dhe MSC. Ngarkesa ishte ngarkuar nga porti shqiptar i Durrësit në korrik dhe do të mbërrinte në Tajlandë si destinacioni përfundimtar më vonë këtë muaj.
Pluhuri i furrës, i cili kërkon trajtim, është një produkt mbetjesh i rrezikshëm që zakonisht vjen nga riciklimi i skrapit të çelikut dhe përmban okside metalike toksike si kadmiumi dhe kromi që janë të dëmshëm për shëndetin dhe mjedisin.